söndag 16 februari 2014

Världens tråkigaste helg

Tror jag upplevt en av de mest tråkiga helger på väldigt länge. Så jädra sugigt att bli sjuk när man är ledig. Såg på melodifestivalen helt själv igår, Benny var hos några kompisar och såg på hockey istället (helt förståeligt, inte så kul att vara hemma med en tråkig sjukling). Ville verkligen göra något annat än att ligga i soffan helt själv men det fanns ingen kraft och energi till det.
 
Idag mår jag bättre. Det som återstår är muskelvärk från gårdagens soffläge och lite huvudvärk. Ingen feber och inget magont. Dagens fotbollsträning uteblir hur som helst. Så trist att missa söndagsträningen när vi har stora hallen att spela i. Som vanligt när man är hemma själv och varken kan eller får träna blir träningssuget som allra värst.
 
Tänk att detta träningssug resulterade i att jag anmälde mig en ännu större utmaning än tjurruset. Tydligen ska jag springa Superior Race i Norrköping lördagen den 17 maj. Nordens största hinderbanetävling med 21 hinder och en sträcka på 10 km. Helt galet egentligen men dä ä bah å kör! Läs mer om banans olika hinder här.
 
Nu kan förhoppningsvis svenska skidlandslaget förgylla slutet på denna helg. Hellner på sista sträckan i stafetten, mot OS-guldet!!
 
 

Inga kommentarer: