söndag 23 februari 2014

Ett virrvarr av känslor

Har haft en riktig dipp i humöret de senaste dagarna. Skolan har känts som en smäll på käften och jobbet på fritids har varit en ren katastrof, milt sagt. Jobbet på Woody är fortfarande självförtroendedödande med det nya kassasystemet som jag ska förväntas lära mig på de 4 timmar jag tillbringar i kassan på lördagar.
 
Jag har uppriktigt sagt varit lite ledsen de senaste dagarna. Jag har tagit all bra kritik på fel sätt och all dålig kritik extra hårt. Ingenting känns bra. Jag vill inte gå ut och jag vill inte stanna hemma. Alla vänner känns extra långt borta och man känner sig rejält ensam i ett virrvarr av konstiga, jobbiga, ledsna, arga och ångestladdade känslor. Ni vet?
 
 
Exakt så känner jag.
 
 
Fast denna dag har verkligen varit balsam för själen. Resten av helgen har inte varit dålig, vi har haft vänner på besök och mellomys. Men idag sov jag länge, åt frukost och drack te framför tvn och femmilen. Barnen åkte till kompisar och Benny på match och då har jag passat på att tvätta, laga matlådor och uträtta ärenden. Sen har jag även shoppat upp månadens sista slantar på lager 157. Inget är så farligt som shopping när man känner sig lite trasig. Jag kom bland annat hem med en röd långklänning som ska invigas på Niklas och Maries bröllop i maj.
 
Jag går runt och njuter av att bara få vara ensam en stund och ta hand om mig själv. Utan att känna stress över skola, jobb och vardag. Om en stund är det dags att hoppa i träningskläderna och lira fotboll. Ska bli så skönt. Nu har jag siktet inställt på fredag. Då åker kompisgänget upp till Sthlm, checkar in på hotell, dricker drinkar i hotellbaren, äter middag på restaurang och njuter av Aviciis framträdande i Tele2 Arena. Som jag längtat.
  

Helgens "godis"

Inga kommentarer: