måndag 17 februari 2014

Älskar vädret

Ångesten som uppstår när solen skiner för första gången på flera år (känns det som) och man måste sitta inne vid datorn och skriva på sin slutrapport. Har pinat mig igenom både föreläsning och lite bearbetning med slutrapporten men nu börjar det rycka i benen. Jag vill ut och lapa sol! Jag måste nog gå ut och sätta mig på trappen en stund innan jag fortsätter med denna nedrans rapport som tvunget måste vara klar på onsdag eftersom jag är bokad för jobb torsdag och fredag.
 
Livet känns ändå härligt när vädret är så här fint, oavsett om man befinner sig inne eller ute. Jag tycker att det var synd att snön försvann så fort, lagom till sportlovet när barnen har tid att åka skidor och skridskor. Men om den nu ändå ska smälta så kan den försvinna för gott. Hatar när det smälter-snöar-smälter-snöar osv, ni fattar.
 
Jag välkomnar sol och vår, komsi komsi!
 
 
Vår baksida som nyss var täckt med snö är nu alldeles
grön och mullig. Blå himmel har vi också.


Soooolen

Inga kommentarer: