tisdag 4 februari 2014

Fröken tröttmössa

Söndagsångesten övergick till måndagsångest men försvann rätt kvickt. Jag var hos min tredjeklass på min VFU-skola igår och utförde olika uppgifter. Var lite nervös innan, som alltid när jag inte träffat klassen på ett tag. Men det var som om jag aldrig varit borta och alla blir så glada av att se mig, så himla skönt.
 
Efter en hel skoldag blev jag en zombie. Sådan otrolig skillnad att jobba i skolan jämförelsevis med att sitta hemma och plugga. Vips så är klockan tjugo i tre, eleverna är på väg hem och man upptäcker att man varken hunnit äta, kissa eller pausa för dagen går i ett. Även om eleverna har rast är det saker som ska förberedas och konflikter som ska lösas.
 
Väl hemma kraschade jag i soffan och när Benny kom hem var han lika trött och grinig han också. Vi skällde lite på varandra men efter lite mat och vila var allt bra igen. Tog mig till gymmet för ett bröst- och tricepspass sen kraschade jag i soffan igen och somnade som en stock typ halv tio. Sov som en klubbad säl i natt och kom knappt upp ur sängen i morse. Upptäckte att dagens seminarium var schemalagt MYCKET tidigare än jag trott så då blev det fart på mig. Nu är jag igång med plugg samtidigt som jag tvättar. Men först ett lass gröt så jag kan kicka igång den här dagen ordentligt.
 
 
Fröken Amalia. Om 2 år är jag där!

Inga kommentarer: