fredag 7 februari 2014

Hej du fina fredag

Äntligen börjar en skön fredagsfeeling infinna sig. Plugget har inte gått som jag tänkt mig denna vecka men nu är det fredag, helg och ÄTARDAG och då finns ingen anledning att hänga läpp. Jag får borra ner huvudet i skolböckerna en stund på söndag och sedan ge järnet på måndag igen.
 
Denna fredag kan ingen anklaga mig för att inte fått någonting gjort i alla fall. Eftersom jag hade både seminarium och studiegruppsmöte på schemat klev jag upp kl. 06.00 för att träna på gymmet. Som återhämtning mellan träning och seminarium åt jag mjukt bröd (smakar så jävla gott när man inte äter det till vardags) med makrill och till kvällen ska det beställas kebab och ätas glass. Jag slår på stort denna ätardag.
 
 
 
 
För titta här vad jag äter när det inte är ätardag. Ris, blek fisk (a.k.a. torsk), broccoli och lite andra grönsaker för att pigga upp. Det smakar inte illa men kan inte påstå att det smakar gott heller. Det smakar mest.. Ingenting.
 

 

Om kvällarna har jag försökt piffa till hemmet lite. Jag har bytt knoppar på två byråer och en ljusslinga har fått letat sig upp i vardagsrummet. Det blir riktigt mysigt och hemtrevligt. Är inne i en riktig göra-om-period. Jag tror det beror på den renovering av badrum som snart är på gång då vi fått välja kakel, inredning, dörrar, fönster m.m. Då drar suget att göra om hela huset igång.
 
 
Med ny taklampa, nya stolsöverdrag och ett vitrinskåp så blir vardagsrummet ännu mysigare..



Från vanliga svarta knoppar till knoppar med lite silvriga detaljer.


Från svarta knoppar till mönstrade och vita.
Ska även ge byrån ett extra lager med färg, det kommer att göra susen.


Inga kommentarer: