lördag 15 februari 2014

Sjukstuge-lördag

Vaknade med magkramper och illamående i morse. Min första tanke var att jag ätit för mycket under gårdagens ätardag så jag åkte till jobbet ändå. På jobbet har vi börjat med nytt kassasystem som jag skulle försöka lära mig samtidigt som jag stod lutad över kassan för att lätta på magkramperna. När jag kom hem från jobbet slocknade jag på soffan, sov i två timmar och nu har jag släppt tanken om att jag skulle ha ätit för mycket fett eller socker under gårdagen. Hela kroppen värker och febern är uppe i 38 grader.
 
Jag hoppas att det bara är något snabbvirus som inte stannar i kroppen mer än i 24 timmar. Som vanligt när jag får någon magbakterie eller magsjuka så kräks jag inte utan har bara kramper och illamående. Mitt kostschema har gått åt skogen men så får det vara när sjukdomar slår till. Har fått i mig lite yoghurt, vindruvor och cola. Resten av kvällen blir soffläge förstås.
 
 

 
Från gårdagens ätardag: hemmagjorda hamburgare, pommes och bea-sås. Det var sjukt gott igår men idag mår jag illa bara jag tänker på det!
 
 

Inga kommentarer: