torsdag 4 april 2013

När alla känslor hopar sig

Vill ha långhelg igen, den här veckan känns bara blä. Har inte tränat på gymmet på två veckor pga matcher och magont och den där intervallträningen jag påbörjade har jag varken haft ork eller lust att fullfölja.

Är trött, less, arg, irriterad typ hela tiden. Känner mig helt handikappad eftersom min kropp inte verkar tåla en fotbollsmatch längre. Tre dagar sen vi spelade och kroppen värker fortfarande. Vill kunna planera min träning men det skiter sig ändå när jag inte vågar slita ut mig innan match och är för utsliten efter match.

Ibland hopar sig bara känslorna, kan ni också känna så? Det smäller till och allt händer på en gång. Stress, oro, irritation, ledsamhet, ilska, undran, längtan. Jag vill bara ligga hemma och stirra i taket. Eller äta mig mätt på socker och fett. Att vara nyttig och hälsosam känns plötsligt omotiverande, varför hamnar jag i en sån här svacka med jämna mellanrum? Morr.

Jädra depp inlägg, jag vet. Men man ska inte hymla med såna dar. Att kunna skriva fast att ork och lust saknas till mycket annat. Att koppla bort stressen när 100 miljoner andra uppgifter väntar på en. Att göra ett försök till att rycka upp sig.

Inga kommentarer: