tisdag 16 april 2013

En dag med för lite att göra

Igår var det kalas för Tove som fyllde år. Hon bjöd på en massa gott och jag åt för hela veckans onyttiga kvot. Orutinerat av mig med tanke på att det bara var måndag igår. Nu får det lov att bli grönsaker och frukt till helgen. Men det va gött att svulla goa bakverk!

Imorse hann jag precis med en timmas powerwalk i solskenet innan vädret slog om och det började regna. Plugget har stått ganska still idag eftersom vi inte fått några nya instruktioner. Hade tänkt klippa häcken här utanför men vädret lockade inte direkt. Istället har jag mest kollat på tv, plockat lite och tvättat lite. Såna dagar ger mig ångest för det känns som att jag gjort "för lite". Men idag är det ju faktiskt skolans fel.

Imorgon ska pluggbrillorna och göra-nytta-byxorna på. Men nu ska jag käka mat och sen träna fotboll!


Inga kommentarer: