fredag 19 april 2013

Att ha ett hål i magen

Det är konstigt hur vissa veckor kan vara så olika. Den här veckan har jag haft ett hål i magen och hade det inte varit så att kylskåpet gapar ganska tomt hade jag ätit oss ur huset. Jag är hungrig jämt! En timme efter att jag ätit, oavsett om det är frukost, mellis eller en stor portion med mat, så blir jag hungrig igen! Har inte tränat annorlunda den här veckan men värmen har lockat ut mig på fler promenader, har varit ute en timme nästan varje dag. Säkert det som drar igång förbränningen.

Hur som helst blir jag ändå lite förvirrad av att vara mer hungrig ena veckan än andra. Ska jag äta? Hur mycket? Vad? Trots att jag har rätt bra koll på kost och allt vad det innebär vet jag inte riktigt vad det är min kropp begär av mig. Kolhydrater? Protein? Fett? Tycker ju att jag äter allt det där. *Förvirrat hälsofreak*  

Lägger snart veckans plugg bakom mig och checkar in för helg. Ska bara läsa lite till. Och äta lite till. Helgen bjuder på tacomys med kidsen, fotboll för både mig och Benny, trädgårdsarbete, städ och träning. Har hört att det ska bli vackert väder också. Hoppas på det!



Bild från en av veckans många promenader

Inga kommentarer: