torsdag 18 april 2013

Grönt är skönt

Igår hade jag fullt upp och var duktig åt alla håll och kanter. Började dagen på gymmet med Lina. Vi köttade tricpes och bröst denna gång. Efteråt såg jag att vi äntligen fått instruktioner inför nästa seminarium så då var det bara att sätta igång. Det var varken svårt eller omotiverande att komma igång eftersom vi skulle se på film, två riktigt intressanta dokumentärer dessutom.

På eftermiddagen hade jag seminarium och direkt efter det slank det ner en bit mat sen stack jag ut på en timmes powerwalk. Gick lite i köpingen och lite i skogen, det var grymt fast att det blåste storm. Solen värmde gött ändå och det var så himla GRÖNT i skogen. Från att ha varit så vitt lyste det nu grön mossa och gröna barr överallt.

Efter promenaden tog jag cykeln till affären för att handla lite nödproviant. Jag cyklade hela järnvägsgatan i motvind, fick lov att ställa mig upp och cykla för att komma nånstans. Måste sett jättekonstigt ut för gatan är ju helt rak och slät. Det sög i benen av all mjölksyra i alla fall. Ingen höjdare det där med att cykla i motvind. Väl hemma igen tog jag ett bad och bäddade ner mig i soffan framför Grey's med två äggmackor och näve naturgodis.

Riktigt nöjd med både att ha rört på mig så pass mycket samt fått så mycket plugg gjort. Idag blir det inte lika lätt då regnet öser ner och jag ska skriva ett reflektionsprotokoll istället för att se på film. Men det är väl ingen som sagt att livet ska vara lätt. Bara att kämpa på.   

 
 
 

Inga kommentarer: