lördag 6 april 2013

Allt är roligare än att plugga

Att plugga på helgen är verkligen inte min grej. Ligger lite efter för att jag jobbat och tanken var väl att jag skulle ta igen det nu i helgen. Meeen istället hittar jag på andra tråkiga saker som är roligare än att plugga. Motivationen är inte på topp just nu, vad gäller skolan och sånt.

Har vårstädat sovrummet. Vädrat ur, dammat, vädrat madrass, täcken och kuddar, tvättat lakan som just nu hänger ute på tork och dammsugit. Benny har rensat rabatterna på gammalt jox och tvättmaskinen har gått varm hela dagen.

Nu på eftermiddagen struntade jag i det tråkiga och tog med mig Clarisen ut i solskenet. Vi hämtade min cykel hos mamma sen åkte vi och köpte glass. Mycket roligare än både städ och plugg. Men imorgon blir det ett nytt försök till att plugga samt rensa ur kidsens rum och vårstäda där med.

Wish me luck.

Inga kommentarer: