torsdag 25 april 2013

Födelsedagstjej

Idag blir lilla jag 22 år. Dagen till ära ska jag betala räkningar och sitta i seminarium. Men det är inte helt fel ändå, för solen lyser och jag hade en toppenkväll igår och ska ha en toppenkväll imorrn.

Igår var nämligen mamma, Stefan, pappa och svärföräldrarna över på en enkel födelsedagsfika med kaffe och tårta. En chokladtårta to die for! Fick en massa fina presenter, fast att jag är en vuxen tjej som inte borde skämmas bort så mycket. Presentkort, pengar, böcker, en pulsklocka samt krukor, blommor, örter, tomatplantor och lyktor att ha i trädgården. Så himla glad och nöjd, tack snälla!

Imorgon kväll vankas det tjejkväll här hemma med resterna från tårtan som blev över och en nyttig fruktsallad och lite annat gott. Mys!! Städade huset hela dagen igår och får fortsätta imorgon, för idag måste tid spenderas åt att plugga. Men imorgon har jag faktiskt tänkt att ta ledigt från skolan, busiga jag! Någonting ska man väl få för att de lägger ett seminarium mitt på ens födelsedag.



Den mäktiga chokladtårtan..


Oxe som stjärntecken, såklart!

Inga kommentarer: