måndag 15 april 2013

Ge mig lärarlegitimationen nu, tack

Det har regnat hela förmiddagen och det vore en ypperlig tillfällighet för mig att plugga järnet när vädret ändå är som det är. Men motivationen infinner sig inte, jag är så otroligt skoltrött just nu. Jag är kvar i den underbara långledighet som var vid påsk. Jag är så trött på att spendera dagarna framför en dator och leva på lånade pengar. Jag vill ha ett jobb och en LÖN. Jag tittar på nyheterna och ser hur arbetslösheten ser ut att stiga till hösten och kan ändå tycka att det kanske är tur att jag pluggar trots allt. Jag skulle kanske inte ha mer pengar ifall jag inte gick i skolan. Men vill ändå bara vara klar, jag vill ut i arbetslivet nuuuuu.

Har varvat det långsamma och oeffektiva pluggandet med städ, tvätt, disk samt gjort lite ärenden och handlat. De har börjat sopa gatorna och det gjorde mig glad. Var även ute och tittade till kära dalvallen. Tyvärr var det mer vitt än grönt men en tredjedel av planen var i alla fall på god väg med grönskan. Om nu bara solen ville titta fram också så har vi snart en redig fotbollsplan.

Pluggmode.. Let's go!

Smartbrillzen på.




Inga kommentarer: