onsdag 27 mars 2013

Tjejen som diggar mjölk

Jag börjar misstänka att min onda mage kan ha något med mitt extrema mjölkdrickande att göra. Ni förstår, jag är nämligen mjölkälskaren #1. Jag har många gånger tänkt att jag en dag säkerligen kommer vakna upp och vara känslig mot laktos eller mjölksyran eller vad det nu brukar vara, just för att jag dricker så mycket mjölk. Mjölk i gröten, mjölk i smoothien, mjölk i alla proteindrinkar, mjölk till alla måltider, mjölk i teet osv.

Det är som gjort för att jag ska bli känslig. Idag efter frukosten är min mage svullen, den låter konstigt och vill inte alls va som den brukar Den är så pass svullen att jag ser gravid ut. Vad jag åt till frukost? Eh, gröt med mjölk och en varm kopp choklad (med mjölk of course). Jag har absolut inte bestämt mig att jag helt plötsligt gått och blivit laktosintolerant som resten av Sverige, men det kan ju vara värt att kanske dra ner lite på mjölkdrickandet och pröva laktosfritt ett tag fast att jag tycker den mjölken smakar sött.

Inga kommentarer: