söndag 17 mars 2013

Mycket sällskap laddar också batterierna

Jag har hunnit med så mycket i helgen. Myskväll med tjejerna framför gladiatorerna, promenad med Maddo, Denta och deras hund Ivar som behövde ett jourhem över helgen (får nya ägare på måndag buhu), besök hos mormor och spelkväll med Maddo, Denta, Bempa och Nyköpingsfolket. Vissa helger är det skönt att vila och ta igen sig, men den här helgen har verkligen varit grym med massa människor och djur runtomkring mig. Det laddar också batterierna på ett vis.

Sen har jag även hunnit med årets första intervallpass. Höll på att dö. Helt klart den jobbigaste träningen på hela året. Dog nästan när jag värmde upp i fem minuter, dog under de 9 minuter jag körde intervaller och dog lite till när mina knän började värka efteråt. Men det var kul, hehe, och grymt skönt. Måste komma igång ordenligt med konditionen nu när fotbollssäsongen drar igång, annars kommer jag stå där på planen som en stor klump. Nästa pass blir på tisdag, för er som inte är bekanta med intervaller är det viktigt att tänka på att vila minst två hela dagar innan nästa pass, annars ger det inget. Här är intervallpasset jag kör efter.

Tog en lite längre sovmorgon idag och sedan dess och jag varit klistrad framför datorn med plugg. Har tänkt ta en liten paus med lunch och gym innan jag fortsätter pluggandet igen. Ännu lite senare idag blir det fotbollsträning med brudarna. Vi är i stora hallen och det har utlovats mycket spel. Kuuul säger jag!


Lilla goa Ivar med sin knubbiga ben och ledsna ögon.
Kelig, kärleksfull och snäll liten basset.


DÖD efter intervaller.


Lördagens umgänge!


Bye bye Ivar. Ha det så bra i Norrland.

Inga kommentarer: