tisdag 19 mars 2013

Skam den som ger sig

Har tillbringat större delen av dan i panicmode. Vi ska läsa en jävla skitbok på engelska och förutom att den är på engelska så handlar den om globalisering, kultur, ekonomi och politik. Har suckat, morrat, gråtit och slutligen skrattat mig igenom de 85 sidor jag blivit tilldelad. Fattade nada förstås. Redo att ge upp tog jag mig i kragen, ägnade x antal timmar åt att översätta de sammanfattningar som boken innehöll, studerade den 2 timmar långa föreläsningen om bokens innehåll som jag såg igår EN GÅNG TILL och kan nu konstatera att jag visst fattar vad som står. Trägen vinner. Som fan.


Pilutta dig bokjävel
 
 
Igår körde vi i fotbollslaget skivstångspass med Ingela från Friskis & Svettis, det var brutalt jobbigt och faktiskt mycket roligare än vad jag trott. Det får mig att kanske vilja börja på det i höst när de drar igång igen. Ingela körde iallafall igenom hela kroppen och på slutet blev det ett 15 minuters intervallpass, jag som skulle ha kört intervallträning idag ju. Men min kropp skriker vila ifrån gårdagens pass så istället hoppar jag över träningen idag. Det får bli ett bad och soffläge istället.
 

Inga kommentarer: