måndag 18 mars 2013

Faster Amalia

Gymträningen börjar verkligen ge resultat och jag känner hur det tar sig, gårdagens pass gick skitbra. Lyfter tyngre, blir tyngre och ser tyngre ut. På ett bra sätt förstås. Har verkligen hittat kärleken i gymträningen.

Fotbollsträningen på kvällen gick inte lika bra. Jag hade höga förväntningar på mig själv eftersom jag gjorde en kanonträning i torsdags. Satte alla målchanser, orkade massor och höll ett bra tempo. Men igår gick varje målchans över eller vid sidan, jag kände mig trött och humöret blev alldeles snedvridet.

Blir arg på mig själv för att jag låter det dåliga humöret synas, men som Yvonne sa är det bra att jag är medveten om det själv, för då kan jag jobba på det. Har kommit långt de senaste åren då en dålig träning kunde gå ut över både mig själv och mina lagkamrater på ett väldigt oproffsigt sätt. Igår försökte jag hålla igen men lyckas ändå inte hela vägen. Måste helt klart jobba på det.

Hihi, och som rubriken säger så har jag under natten blivit faster till en liten tjej som ska heta Anastasia. Känns konstigt att titulera sig som faster och det känns konstigt att min bror som en gång var min bästaste lekkamrat och offer för mina ögonblick som retsticka nu blivit pappa. Och mamma har blivit farmor och pappa har blivit farfar. Konstigt som sagt, men coolt.
 

Jag och bror som nu även går under titeln "pappa".
 
 
Från gårdagens pass.
 

Inga kommentarer: