torsdag 7 mars 2013

Jobbigt uppvaknande

Har vaknat varje morgon den här veckan med känslan av att jag försovit mig. När Benny åker till jobbet tio över sex är det fortfarande lite halvt dunkelt ute, men när klockan ringer vid halv sju har solen hunnit gå upp och det är ljust. Då känns det som att jag sovit bort hela dan istället för att ha slumrat i 20 minuter. Äcklig känsla det där, men härligt att äntligen få vakna och känna sig pigg av ljuset som kommer in genom fönstret.


 
 
Igår var det planerad myskväll här hemma. Både jag och Benny passade på att träna direkt efter jobbet, åt god köttfärsås till middag för att sen åka till affären och handla lite gott till kvällen. Vi unnade oss ost, kex, vindruvor och varsin liten skål med godis. Vi bullade upp allting framför Sveriges Mästerkock och Grey's. Men jag hann bara moffa cirka 10 kex och Benny åt upp sin lilla godisskål sen blev vi tvärmätta och orkade inte äta av allt det där goda vi bullat upp. Så jädra typiskt. När man väl laddat för en moffkväll så får den bakslag och man orkar inte allt det där goda. Nåväl, hade det mysigt framför Sveriges Mästerkock och Grey's ändå. 


Den "stora" godisskålen är min, rörde knappt en bit.
Men hann få mig en smakbit av de goda ostarna
innan jag blev tvärmätt.
 
 
Får ju för tusan inte heller glömma att nämna att jag slog nytt personbästa i chins på gymmet igår. Inledde med 6 starka, sedan 5 till och avslutade med 4 till. Totalt 15 chins. Riktigt jädra stolt och glad blev jag. En gnutta förvånad också för det kändes inte som att det skulle gå så lätt men de 6 första chinsen gick klockrent. Nu är jag snart uppe i 8 chins som krävs för att få vara med i gladiatorerna, hehe.
 
 

Inga kommentarer: