måndag 25 mars 2013

Årets första fotbollsmatch

Igår stod årets första fotbollsmatch på schemat. Hade ingen optimal uppladdning. Vaknade med magont, högre temp än jag brukar ha och ont i hela kroppen. Kändes definitivt som att jag inte skulle kunna vara med på matchen. Men jag tillbringade några timmar på soffan, gick en liten promenad för att få bort stelheten, tog två alvedon och sen var jag fit for fight. Eller, typ. Hade fortfarande ont i magen och kände mig lite halvdan men jag lyckades spela alla 90 minuter ändå.

Matchen i sig gick väldigt bra, med tanke på att vi inte lirat en enda stund utomhus sen i höstas. Vi orkade mycket och vi var inte alls lika vilsna i spelet som jag kanske hade förväntat mig. Tyckte alla kämpade på bra och trots att det blev en förlust med 5-3 gjorde vi en väldigt bra prestation, med undantag för sista 20 minuterna i första halvlek då det rann iväg till 4-1. Men andra halvlek vinner vi trots allt med 2-1 och då var vi riktigt bra.

Efter matchen kände jag mig svimfärdig och jag hade frossa hela bilresan hem. Det är guld att ha en karl hemma som ordnar mat, en glass och låter en ligga på sitt favoritställe i soffan i sådana stunder. Natten har varit sådär, har haft krämper i magen och vaknat flera gånger. Har ont i varenda liten muskel och jag överväger att skippa träningen ikväll, men som vanligt tar det emot att skippa en träning trots att jag mår kasst. Det är något fel på mig.





Inga kommentarer: