torsdag 15 november 2012

Lidande kost- och träningsvanor

När man håller på att flytta och renovera blir både träningen och matvanorna lidande. Innan vi började med renoveringen förra helgen hade jag varit jätteduktig med både träning och matvanor och lyckats hålla i den nyttiga stilen i nästan tre hela veckor. Min belöning skulle bli en kebabtallrik i slutet av denna månad, OM jag klarade det vill säga.

Men förra helgen bestod min föda av mackor och kakor för att snabbt få i mig någonting som gjorde mig pigg så att jag kunde fortsätta jobba. Jag åt till och med nästan upp Cappens kebabtallrik han beställde när vi kom hem sent från huset förra fredagen. Så den där belöningen kan jag ju glömma. Träningen har nästan uteblivit, inte så konstigt kanske, och som jag nämnt har jag haft träningsvärk ändå.

Jag räknar med att både maten och träningen lär bli lidande tills vi har flyttat och fått ordning i hus och lägenhet. Men jag gör mitt bästa tills dess, försöker att inte fuska med maten och ikväll blir det fotbollsträning i hyddan! Gymmet får vänta tills det finns mer tid. Så länge försöker jag inspirera mig själv genom att titta på nyttiga matbilder jag la upp förra året och i våras, under mitt projekt att gå ner i vikt och skapa ett hälsosammare liv.

Låt er inspireras:













Kram kram

Inga kommentarer: