söndag 3 juni 2012

Underbar uppladdning


Fasen vilken bra helg jag har haft, trots det tråkiga vädret. När Benny jobbade igår pluggade jag matte och det gick kanon. Hade alla rätt på övningstentan som jag inte fattade nånting av innan jag började plugga. Känner mig lugn och säker inför tisdagens tenta. Det enda som kan gå snett är att nervositeten skulle blocka mig. Men det ska jag inte tillåta. Vår kursledare gav oss det bästa rådet nånsin inför tentan: "Plugga inte ihjäl er dagen innan för då kommer ni vakna trötta och förvirrade. Ät en god bit mat och vila ordentligt istället så ni är på topp." Bästa tipset ever.  

När Benny kom hem efter jobbet åkte vi och storhandlade. Gick i lugn och ro i affären, inget att stressa hem till. Införskaffade nya foppisar till kidsen och en räknare till mig. Åkte hem och åt soppa framför en film medan regnet smattrade mot rutan. Idag tog vi en lååång sovmorgon och en riktig helgfrukost på det.

Det här vädret har varit perfekt inför tentan. Jag har pluggat, tvättat, plockat, handlat och bara myst! Underbar uppladdning. Kylskåpet och skafferiet är fyllt och jag är redo för en ny vecka med tentor och träning. Men först, match mot Nyköping på Rosvalla! Blir tufft i det här kalla vädret.

Kvällsmys..

Kram kram

Inga kommentarer: