måndag 4 juni 2012

Gosig måndag




Inleder dagen tillsammans med lapen i sängen. Gosigt att börja dagen med att läsa igenom bloggar och dylikt så att man inte håller på med sånt sen. En grej om jag varit väldigt duktig på nu när jag studerat på distans är att inte ta några långa sovmor'nar fast att "jag kan". När kidsen inte är här ringer alarmet alltid klockan sju och jag gillar att gå upp så tidigt för att kunna göra det mesta utav dagen.

Idag blir det rätt lugnt. Ska börja med att läsa inför den sista hemtentan vi har på fredag (som jag får starta med helt och hållet efter morgondagens tenta) och räkna en övningstenta till. Men inte plugga ihjäl mig utan bara förbereda mig lite lätt. Dagen bjuder även på fikapaus i Flen med LSD och Elin och ikväll blir det träning med fina Sälen. Kan inte bli bättre!

Vi fick ta emot en tung förlust mot Nyköping igår. Vi lirade bra men de fick in två simpla mål på fasta situationer. Jag fick reducera till 2-1 men vi nådde aldrig nån kvittering. Tråkigt att möta ett lag som har fem div. 3 spelare med sig varav två spelar mittbackar, två på innermittfält och en på topp. Det blir svårt att ta sig fram för oss och ganska självklart att det är deras div. 3 spelare som gör båda målen. Surt men skönt att kunna ge dem ett bra motstånd trots det toppade laget. Nya tag inför nästa match!

Kram kram

Inga kommentarer: