lördag 2 juni 2012

Längtar som fan





23 dagar kvar..


Gårdagen spenderades med delar av damlaget på Venezia pizzeria. Det fick bli en välförtjänt kebabsallad efter en hel dag med plugg. Eftersom fyra av oss (jag, Benny, Lina och Johanna) är no-lifers åkte vi till Skogstorp och tittade på deras herrlag div. 5. Kallt och blåsigt men väldigt underhållande publik och några riktigt snygga mål. Skogstorp mötte syrianska och de nästan stormade planen när de gjorde mål. Fint med en så engagerad publik, så länge det är på en bra och underhållande nivå. Matchen slutade 2-2, helt rättvist resultat!

Igår var det 1a juni och mina och Bennys löften om hur vi ska äta, dricka och träna gäller inte längre. Jag har inte druckit alkohol under hela maj och jag har definitivt prioriterat skolan. Däremot har det slunkit ner både lite smågodis och läsk, men inte alls i samma omfattning som i april. Jag är nöjd. Någon som är extra nöjd är nog Benny, igår nådde han nämligen sin målvikt på 75 kg. Allt som allt har han nu gått ner 13 kg sedan sin födelsedag i februari. Så jädrans glad för din skull hjärtat!

Check!
 
Sitter för tillfället och ser ut på det molniga vädret och blåsten och drömmer mig bort till Bulgarien som endast är 23 dagar bort. Två tentor och två arbetsveckor kvar innan vi åker, det kan man helt klart stå ut. Dags att planera inför allt som ska packas och förberedas, måste på nåt sätt införskaffa större resväskor och en ny necessär.. Iiiiihhh, ja, jag längtar!

Ska gräva ner mig i matteboken ett par timmar medan Benny jobbar, sen får vi se vart den här lördagen bär av!

Kram kram

Inga kommentarer: