torsdag 24 november 2011

Recept Hälsobollar

Mixern går varm här hemma vill jag lova. Jag använder den flera gånger per dag och vet inte hur jag skulle klara mig utan den! Igår hjälpte den mig att baka kanongoda hälsobollar. Var lite skeptisk först till dadlarna.. Men de smakade som vanliga kokosbollar fast med en lite touch av russin. Jag var lite smart och skopade i några skedar med Anna Skippers proteinpulver med chokladsmak (smaken kommer från naturligt kakao och vaniljsocker.) Hälsobollarna är egentligen till för att ta efter träning som snabb återhämtning. Men jag tjuvsmakade två stycken igår ändå. Ska äta några till efter träningen ikväll. Kanon eftersom träningen slutar klockan 22.00 och det är segt att ställa sig och mixa en proteindrink då.



Amalias hälsobollar

Annas hälsobollar


1 dl malda mandlar
1 dl malda valnötter
2 dl dadlar blötlagda
2 dl katrinplommon blötlagda
2 dl kokosflingor (Spara 0,5 dl att rulla bollarna i )
1 tsk kanel

Mal eller hacka nötterna i en mixer. Mixa ned dadlar och katrinplommon, lite i taget. Mixa ned kokosflingorna lite taget. Tillsätt kanelen. Forma smeten till runda bollar och rulla i kokos.
Håller i kylskåp ca 10 dagar.

Snabbt, enkelt och gott!!

Källa: http://www.annaskipper.se/elitidrottande-ungdommar.html

Inga kommentarer: