söndag 27 november 2011

1a advent

Nu har julen invaderat vår lägenhet. Och jag sitter här och bara myser. Idag har jag varit en riktig sån där energikvinna som man bara suckar åt på facebook. (Som tur är uppdaterar jag inte min status med precis ALLT jag gör.) Men all tvätt är gjord, allt pynt och alla ljusstakar framme, vi har bakat pepparkakor, hunnit leka med kompisar och hälsat på mamma.

Crazy frog mitt i pepparkaksbak


Första ljuset tänt :)




Och julgranen.. Den står ståtligt klädd i vardagsrummet. Hihi. Nej jag kunde inte hålla mig. Och inte kottarna heller. Den är vit och skitsnygg. Men har ingen bild på den för bilden gör den inte rättvisa. Vår gran är fab!

Passet på Amazon gick rätt fort och smärtfritt. Inte särskilt mycket folk men tillräckligt många för att få kvällen att gå. Det var rätt skönt att va på Amazon nykter. Jag trivdes bra bland alla fulla människor och hade det ganska trevligt. Självklart blev man lite sugen på ett glas när man såg alla glada, fulla människor. Men rätt skönt att kunna ta bilen hem och vakna upp pigg och fräsch.

Varvar ner helgen med en dusch och soffmys. Imorrn ska jag vara förskolefröken igen. :)


Kram kram

Inga kommentarer: