söndag 20 november 2011

Fotbollsavslutning

Igår var vår lägenhet full med härliga brudar från det bästa laget. Förfest här hemma med lite interna prisutdelningar innan det bar av till värdshuset för fotbollsavslutning tillsammans med MIF. Idag har jag träningsvärk efter all dans. Jag var duktig som lät bli kolhydraterna till maten. (Fick ju i mig nog ändå eftersom jag drack vin och cider under kvällen.) Och när jag kom hem på natten, fyllehungrig som aldrig förr, ställer jag mig och gör äggröra istället för att slaffsa i mig bea-sås. Nöjd tjej.

Jag hade kul igår men när jag vaknade idag hade jag en jobbig känsla i bröstet. Det är tråkigt när man får höra vissa saker både om en själv och andra som får mig att vilja lämna allting som gör mig lycklig här och bara dra. Flytta in i en liten stuga i lapplandsskogarna eller krossa Sverigegränsen för alltid. Men det är klart jag inte tänker göra det. Men jag blir ledsen i hjärtat av alla falska människor.

Fick pris för årets skyttedrottning och träningsflit.
79 av 86 träningar! I'm a no-lifer. Stolt och glad!

Idag har jag och Benny varit inne på Tuna Park och börjat lite smått med julhandlingen. Skönt att vara ute i god tid. Hatar att trängas och armbågas mitt i december och all julhysteri. Smart att börja helgen innan löning också! Dock är plånboken numera tom tills på fredag.

Imorrn går jag in på min sista vecka på ekbackens skola. Har varit bortskämd med jobb i snart en månad nu. Längtar inte till att gå tillbaka till en vanlig vikarie på måndag. Det är skönt att ställa väckarklockan och inte behöva undra om telefonen ska ringa eller inte. Ska under veckan övertala fler lärare att köpa en sista minuten-resa till Thailand så jag kan fortsätta jobba. 

Resten av bilderna från avslutningen hamnar på fb då det är alldeles för många bilder och det tar alldeles för lång tid att ladda upp dom. Och sen har jag alldeles för dåligt tålamod.

Kram kram!



Inga kommentarer: