onsdag 30 mars 2011

Håll näsan över ytan tills det vänder

Just nu, i denna stund, känns livet herrans jädra gött. Beror bland annat på den latten jag precis avnjutit efter den extremt goda middagen med lax och potatis. Bland annat på att jag är blöt i håret efter duschen eftersom jag tränade direkt efter jobbet. Bland annat för att jag har lite ont i kroppen efter gårdagens träning som var så GRYMT kul, trots att det var på grus. Att det finns så mycket goa brudar i dunkers damlag, fan så fint. Känns som att allting klaffar precis just nu. Sökte till högskolan tidigare idag. Och till sist, det bästa utav allt, JAG HAR FÅTT JOBB!!

Jag ska stå i kassan på bygg och interiör i katrineholm. Och för er som kopplar snabbt, jajamän, det är samma ställe där B jobbar som byggsäljare. Fick dock inte bara jobbet för att jag är hans sambo och flickvän. De gillade mina betyg samt det faktum att jag kanske ska börja högskola vilket betyder att jag behöver jobb nästa sommar med. Så jag kanske har jobb i två somrar framöver. Gött!! Å bäst av allt, i juni lämnar jag miljöteamet FOREVER!! Har inte velat ropa ut det riktigt på facebook eller bland folk än eftersom jag planerar att vänta lite med att berätta för mina chefer. Tills allt är klart med det nya jobbet. Är sjukt glad, men helt galet nervös!

Och nu är även min högskoleansökan inskickad. Jag söker till fastighetsmäklarprogrammet i borås. Sökte förra året och kom in, men valde att inte gå eftersom alla andra gjort mig så osäker på om det var det jag verkligen ville jobba med. Alla reagerade liksom: ska du bli mäklare?? Vart kom det ifrån?? Jag vet att alla förväntar sig att jag ska jobba med nåt inom idrott eller ledarskap. Alla lärare har i alla år sagt till mig att det är det jag passar bäst som. Intressant att alla andra tror sig veta vad jag ska bli.. Och nej, jag har inte alltid vetat att jag vill bli mäklare. Intresset för hus kom i samband med jobbet på miljöteamet. Jag älskar att komma hem till folk å städa, kolla runt och låta mig inspireras av deras inredning och planlösning. Så där växte intresset fram. Att jobbets lön dessutom är baserat på provision gör mig ännu mera driven. Att veta att ju bättre man jobbar desto mer tjänar man, är en enorm drivkraft!

Och nån gång i livet ska jag bli chef. Över vad spelar ingen roll. Jag ska bli en grymt bra chef och förebild. En chef man vill jobba för. För jag vet hur en chef inte ska bete sig. Det har jag lärt mig under hösten och vintern. Och jag kommer aldrig att glömma hur det var när jag själv stod där, i behov av en ledare som inte alls fanns där. Så det så.

Nu blir det sveriges mästerkock sen grey's. Grym kväll!
Puss

  

1 kommentar:

Linnéa sa...

GRATTIS!
Fan vad kul med katrineholm, du är välkommen hem hitpå fika när som!