onsdag 9 mars 2011

Nude and exposed

Hepp hepp! Här är jag igen. Här hemma är det sjukstuga av och till. B har varit sjuk och sen blivit frisk och sen sjuk igen. Claris hostar å snorar och jag drabbades av narkolepsi igår kväll och var TVUNGEN att sova vid typ halv sju. Kände mig allvarligt sjuk men vaknade idag å mådde kanon så måste ha varit något väldigt märkligt infall!

På grund av all sjukdom och trötthet ser lägenheten ut som.. Ja, SKIT. Är på jobbet 8 timmar och städar och då har man ingen vidare lust att fortsätta städa sen när man kommer hem. Går bara runt och suckar åt den här lägenheten, ska bli så sköönt att få flytta härifrån!! Allvarligt, dörrhantagen trillar av, kylskåpshandtaget har gått sönder så där har vi inget alls nu. Våra lampor går konstant sönder och måste bytas, ibland är det svinvarmt och ibland svinkallt.. Ja det finns mycket att klaga på. Men att flytta ska bli gött!

Cappe å B är på träning. Claris har badat, ätit glass och en halv semla och nu ligger hon här bredvid och råsnarkar. Låter som en stor karl när hon är förkyld. Men gullig är hon! Bra att hon somnar tidigt för de ska upp så tidigt imorrn.

Nu över till en viktig sak. Ett sockerberoende som jag skaffat mig den senaste tiden. Har haft jättedåliga matvanor på senaste tiden vilket är synd eftersom jag tränar så bra. Men ingenting händer liksom för allt fett å socker jag äter. Så nu har jag tänkt att skriva om detta i min blogg. Har velat göra det flera gånger men man känner sig så naken. Fast att jag fått lära mig i skolan att man alltid ska berätta om sina mål så har jag svårt för att göra det. Men nu ska det bli ändring. Jag måste sluta dricka choklad till frukost på jobbet (talaris har svinigt god choklad), sen måste jag sluta Lohmanders helvetes goda beasås som jag blivit beroende av. Och jag måste äta mer frukt å grönt, för det tycker jag ju är gott, men äter det ändå inte? Konstigt. Så nu vet alla ni som läser att jag ska dra ner på skitmat och äta mer nyttigt. Så nu kan ni hjälpa mig. Och ser ni mig nalla ur en godispåse så säg för i helvete till! 

Vill bara klargöra en liten sak.. Tycker inte på nåt sätt att jag är tjock och det är därför jag vill sluta med detta. Utan jag mår typ direkt dåligt efter att ha ätit fett och socker, får ont i huvet, finnar, känner mig svullen osv. Självklart ska man unna sig ibland men jag har unnat mig alldeles för mycket den senaste tiden och det är liksom inte värt det om man mår dåligt direkt efter..

Hua nu är jag naken och exposed.. Hjälp.




Våren/sommaren 2008 var jag som mest vältränad. Dit vill jag nå igen!

Puss!
 

    

Inga kommentarer: