lördag 19 mars 2011

Swallowed in the sea

Har haft en riktig jävla skitvecka. Ett helvete på jobbet, punktering på bilen, trötthet, irritation och ett virusskydd som gått ut (och här sitter jag och använder internet ändå..) Skrev ett riktigt argt och negativt inlägg i torsdags men klarade inte av att publicera det. Om jag ska skriva ett negativt inlägg måste jag fylla det med åtminstonde något litet posititvt, men det kunde jag inte för jag var så arg. Lätt att man hakar upp sig på allt negativt när inget går ens väg.

Undrar om det är någon mer än jag som irriterar sig på folk som väljer att skriva kryptiska, pikande och elaka statusar på sin facebook? Detta är särskilt vanligt bland äldre har jag märkt. Det är som att de vill att alla ska veta men inte vågar säga helt och hållet vem eller vad det handlar om. Det är så fegt och jag blir så irriterad. Allra värst är det när man fattar att det är en eller flera personer det handlar om men inte om vem eller vilka. Sen är det nån som undrar vad som står på. Och då kommer en ännu mer pikande och elak kommentar. Våga skriva vad det handlar om eller skriv inte alls!! Så tycker jag. (Folk som är hemlighetsfulla på andra sätt det skiter jag i, men så jävla fegt att pika någon så att hela stan börjar undra och viska)

Men igår släppte jag den mesta av ilskan (förutom det om facebook). Jag och B var hemma, lagade hemmajgord pizza med ruccola på och bara myste. Somnade pensionärstidigt och vakande upp utvilad. Fett värt att somna tidigt då. Orkar inte tänka på hur jobbet ska bli eller hur det blir med reservdäcket på min bil som just nu är ett för stort sommardäck. Här kommer istället en lista på saker jag ser fram emot:

- 8 april då jag och B åker till Trosa för att bo på hotell, äta 4-rätters middag, få varsin massage och bara försvinna från vardagen. Lääängtar.
- 25e april, 20 år. Cirka fem veckor kvar!!
- Seriepremiär 30 april..
- .. och alla nästkommande matcher!
- Flytten i slutet av april!
- Vecka 27 och 28, då jag förhoppningsvis har min första betalda semester.
- 16e juli då jag ska på mitt första bröllop i Älvdalen!!
- Våren och sommaren! Jag håller hoppet uppe trots det senaste snöfallet.

Nu ska jag ladda inför dagens träningsmatch. Jag hoppas på ett bättre resultat än förra gången. Jag har bytt skor, blött ner de rejält och smörjt in dom! Nu ska här liras fotboll.

Puss och kram.



 

Inga kommentarer: