måndag 3 november 2014

Höstlov och halloween

Har haft det riktigt bra de senaste dagarna. Förra veckan la jag all krut på att få klart min rapport så att jag skulle kunna vara lite ledig med resten av familjen som hade höstlov torsdag och fredag. Jag skrev så att tangentbordet glödde och sedan lät jag rapporten vila över helgen för att läsa och skicka in den idag. Hur som helst var det skönt att kunna unna sig några dagar ledigt. Vi fick massor gjort här hemma, både roliga och nyttiga saker. Förra veckan hann vi med att:
 
- Renovera, tapetsera och möblera Clara-Stinas rum (bilder kommer!)
- Möblera in i ett skrivbord och lite andra nya möbler i Caspers rum.
- Äta på Papas Tapas med finfina vänner.
- Vara på kalas hos barnens kusin.
- Åka till badhuset med barnen + Julle och Michelle. Fyra barn och två vuxna som plaskade glatt. Vi var familjen alla störde sig på.  
- Äta mat hos mamma och Stefan + gosa med en liten söt Anastasia som var på besök.
 
I helgen har jag krattat löv och höststädat trädgården. Nu är den redo för ett snötäcke. Sen har jag varit på halloweenfest på Amazon med massa glada och fina personer. Förfesten var som alltid roligast och kvällen till ära blev jag bjuden på både mat och giftbål. Min utklädnad var från början galen professor, men eftersom det vita ansiktssminket började klia och bränna blev det bara en väldigt nördig professor med sot i ansiktet och ruffsigt hår.
 

 
 
 

Inga kommentarer: