söndag 30 november 2014

Nästa stopp: Falun

Igår var jag som sagt på jobbet där det faktiskt var en hel del folk. Lördagar brukar annars vara rätt dött. Besökte Rusta en snabbis efter jobbet och där var det smockat med människor. Folk var tydligen ute och julhandlade! Jag sprang ut ur butiken och åkte hem igen. Folkskygg is my middlename..
 
Väl hemma gav jag mig ut för lite löpning. Sprang stora varvet runt Malmköping och förutom att jag blev jag jagad med grön laser av två unga losers så gick rundan riktigt bra denna gång. Jag som alltid hatat löpning! Efter träningen bar det hem till Rundvägen för att fira världens bästa bonuspappa Stefan. Jag blev kvar ända in i natten och med några glas vin i kroppen och en vinst i monopol kunde jag nöjd gå hem.  
 
Kvällens tårta
 
Anastasia och jag myste förstås
 
 
Idag har jag pysslat lite här hemma. Tagit fram adventsljusstakar, tomtar och lite småplock som hör julen till. Men granen den fick vänta en liten stund till. Får lite smått panik när det ska börja spelas julsånger här hemma. Det är aningen för tidigt tycker jag. 
 
 
Dagens fotbollsträning blev inställd på grund av för många återbud. Det var riktigt surt för jag hade längtat efter att få sparka lite boll och hänga med brudarna. Men solen lyste ju så fint idag, så jag tog mig en promenad över köpingen för att lapa lite sol. Helt fantastiskt skönt! Nu ska jag alldeles strax byta om för att istället spela innebandy ikväll. Jessikas idé att dra med mig, får se hur det går. Springa kan jag men det där med att använda klubba samtidigt..
 
Soooolen!
 
Imorgon ringer alarmet klockan 05.00. En tripp till Falun står på schemat. Kan inte säga att jag är överförtjust i att behöva åka dit. Det är ju bara några veckor sedan vi var där sist. Men jag vet att jag kommer tycka att det blir skönt att få komma hemifrån ett par dagar, och träffa alla goa klasskamrater. Falun nästa alltså!
 

Inga kommentarer: