onsdag 12 november 2014

Vintern sa hej och hejdå

Här hinner det gå många dagar mellan uppdateringarna, vilket är konstigt, för jag tänker hela tiden att jag ska uppdatera (och skriver säkert ett jättebra inlägg i mitt huvud) men sedan blir det aldrig av att det publiceras för er. Det har hunnit komma snö men den försvann lika snabbt som den kom. Jag och Claris hann i alla fall bygga både snölykta och snögubbe i torsdags kväll när det hade kommit som mest snö.
 
Vår masterpiece!
 
Några dagar senare..
 
Snölyktan och Claris
 
 I helgen som passerat hade vi avslutningsfest med fotbollslaget. Det var superkul och lite annorlunda eftersom vi hade bestämt oss för att ha maskerad och tema USA. Alla skulle vara utklädda till något de förknippade med USA och lokalen hade vi pimpat med amerikanska flaggan. Själv var jag utklädd till Maria Montazami, Hollywoods roligaste hemmafru.
 

 
Ostkrokarna och hundarna är med!
 
Gardintoffsarna också såklart.
 
Kvällens bästa bild. Jag och fina Lina.
 
Hihi sorry honey var bara tvungen. Du är ju så söt!
 
 
Avslutningen bestod hur som helst av massa roliga lekar, goood maaaat och en massa galen dans. Prisutdelning förstås och tränarna hade ägnat jättemycket tid åt att hitta på rim om varenda en av oss. Sånt uppskattar jag, alltid kul att spara och titta tillbaka på om några år. När de stora priserna delades ut fick jag äntligen, äntligen, äntligen kamma hem Yvves vandringspris. Som jag har väntat ska ni veta! Nu kan jag dö lycklig, haha! Nu har alla vandringspris stått här hemma på hyllan någon gång under de 10 år jag spelat i damlaget. NÖJD! (Ja förutom mammas vandringspris som inte längre delas ut, men det var ju inte så troligt att jag skulle vinna det).  
 


Förra veckan provade jag på att träna crossfit i Flen. De har både lunch- och kvällspass med olika varianter av crossfit. Jag har gått på tre lunchpass än så länge, dels eftersom det passar bra att varva skola med träning och dels eftersom det inte är så många där på lunchen. Då får man chansen att lära sig grunderna utan att så många tittar på. Hur såld är jag på denna träningsvariant som slagit stort i Sverige den senaste tiden? Svar: JÄTTESÅLD. Förutom att det är superkul så tränar det hela kroppen, passen är korta men otroligt intensiva. Man har hög puls genom hela passet samtidigt som musklerna skriker av ansträngning. Sedan har vi en jättebra instruktör som är igång och peppar så fort man tror att man inte orkar mer. Precis vad jag behöver, en liten spark i baken. Kommer absolut fortsätta att pröva tills mina 10 pass jag betalde för är slut. Sedan får vi se om jag kanske skulle våga investera i ett halv- eller helår.  
 
Bjuder på en oldie!
 

Inga kommentarer: