måndag 24 november 2014

Egentligen för gammal för sånt där

I fredags flexade jag lite och la skolan åt sidan för att åka till Katrineholm och vinka av Linnéa som tar sitt pickpack och åker upp till Sundsvall för att bo och jobba där ett par månader. Vi hade en jättemysig fika på Sköna Gertruds, det är alltid lika lättsamt och trevligt att träffa Linnéa även om vi inte ses så ofta. Efter fikat shoppade vi lite olika smaker av te innan vi skildes åt med en kram. Ha det så bra nu min fina vän!
 
På väg hem från Katrineholm stannade jag till i Flen och simmade cirka 30 minuter. Det var skittråkigt i början men sen rätt som det var hade det gått en halvtimme och jag var helt slut i kroppen. Mycket på grund av träningsvärken från crossfit-passet dagen innan som gav sig till känna. Jag bubblade en stund i deras bubbelpool och det var så skönt att belöna sig med det efter lite simträning. Funderar på att åka in och simma nu på fredag igen. Träningen gick suveränt bra förra veckan också, 6 av 7 dagar fylldes med löpning, crossfit, simning och fotbollsträning.  
 
Skön och lugn stämning i badhuset.
Perfekt sätt att starta helgen på.
 
I lördags stod jobb på schemat som alltid och till kvällen var det dags för avslutning, denna gång för MIF. Jag hade egentligen bara tänkt ta några glas vin men feststämningen i Parken var ju helt galet bra. Det blev flera glas vin som resulterade i en kväll där jag inte hann dansa till en endaste låt eftersom jag var alldeles för upptagen att prata med massa trevligt folk. Sedan bar det av på efterfest. Jag hamnade i en bubbelpool under bar himmel och var inte hemma förrän cirka halv sex på morgonen. Det var väldans trevligt, hela kvällen från början till slut. Men jag är lite för gammal för sånt där. Har inte lyckats återhämta mig än haha, kroppen skriker efter sömn. Ändå orkade jag med 1,5 timmes fotbollsträning igår. Det får jag ändå vara rätt nöjd med.
  
Lördagens look.  
 
Nu har jag alldeles för mycket att ta tag i. Har lovat bort mig för jobb torsdag och fredag vilket betyder att jag skulle behöva läsa, skriva + räkna matematik hela dagen idag. Är inte särskilt sugen på det. Är fortfarande trött sedan helgens bravader och bakfull på den enorma mängden kolhydrater som dessa festtillfällen för med sig. Från och med idag blir det skärpning med kosten. Lägger nog även alkoholen åt sidan ett tag framöver. Som sagt, jag börjar bli för gammal för sånt. 

Inga kommentarer: