onsdag 26 november 2014

Det var ingen lek

Var på crossfit idag igen. Egentligen är det lunchpass på tisdagar och torsdagar men eftersom passet imorgon blev inställt satte de in ett extra idag istället. Att träna med värk från gårdagens pass + intervallpasset i måndags var ingen hit. Jag dog nästan. Hade ingen energi och Felicia fick stå bredvid och peppa hela passet. Vi skulle klara nedanstående övningar under 30 minuter. Jag blev klar på 27 minuter och 30 sekunder. Trodde jag skulle ge upp flera gånger. Men jag klarade det och det var en rejäl vinst för min mentala bit.
 
Felicia sa efteråt att hon tyckte jag såg sliten ut och att jag borde ta en vilodag imorgon där jag äter ordentligt. Inte så kul att höra men hon har säkert rätt. Har både ätit och sovit dåligt de senaste dagarna så det är lika bra att göra som hon säger. Vilodag it is! Kolhydratsförrådet ska fyllas på med lite god frukt. Bara för att man äter LCHF får man inte vara dum. Man måste lyssna på sin kropp och knopp.
 
 
Spelar ingen roll att ni inte vet vad det är för övningar,
ser ni antalet?? Man kör alltså detta utan att vila emellan. 
Det var helt galet.
 
 
Igår kände jag ett så enormt sug att få gosa och mysa med min lilla brorsdotter Anastasia. Hon är i en så förbannat härlig ålder där hon delar ut slängpussar, håller för ögonen när hon ska gömma sig så att hon "försvinner" och hon kiknar av skratt när man jagar henne genom huset. En liten dos av henne är verkligen det bästa som finns när man känner sig.. ja, när man känner sig hur som helst faktiskt!  
 
Älskade, underbara unge!  

Inga kommentarer: