onsdag 19 november 2014

Livet med LCHF

Åhh jag är så himla såld på crossfit! Jag längtar till träningarna och även efter de mesta grisiga pass längtar jag redan till nästa. Det var längesedan jag kände så för träningen, både fotboll, gymmet och annan träning. Efter bara 3 veckor med denna träning känner jag mig starkare. Jag orkar mer om dagarna i skolan och jag orkar med annan träning i veckorna. Förra veckan, hör och häpna, sprang jag 4 gånger! 5km blev rundan både måndag, onsdag, fredag och söndag. Inte för att jag tvingade mig själv ut, utan för att jag ville. F-A-N-TASTISKT!
 
En stor bidragande faktor är också maten jag äter. Halleluja vad glad jag är över att äta enligt LCHF, även om jag inte riktigt fått kontroll över mitt sötsug ännu. Men min kropp mår betydligt bättre utan allt gluten, socker och konstgjorda ämnen och träningen har som sagt bara blivit bättre. Häromdagen gjorde jag en juice gjord på rödbeta, morötter, äpple, lime ingefära och vatten. Det är ju saker som egentligen inte hör till LCHF men det var en juice som rekommenderades när man tränade mycket. Jag dricker ca 2 glas per dag, morgon och kväll. Hur som helst så var den god och kan förhoppningsvis få mig att orka ännu mer. 
 
Juice på gång!
 
Rödbetsjuice, äggröra, parmesan och tomat.  
 
 
Tanken var att även slänga in några rader i helgen, men som vanligt glöms det bort och får komma så här i efterhand. Sammanfattningsvis såg den ut så här:
 

Mysfrukost för mig själv tidigt på lördagsmorgonen.
 
Jobb!
 
Spelkväll med mat och relax på hotell Malmköping.
 
Besök hos pappa, Maria och lillasyster Hilma.
(Bild från Hilmas dop)
 
Gos och mys med brorsdotter Anastasia.
(Bild från Hilmas dop)
 
 

Inga kommentarer: