måndag 27 oktober 2014

Livet rullar på

Förra veckan hade jag som sagt fältdagar i min nya klass, en etta. Jag hade faktiskt helt glömt bort hur jäkla supermysigt det är att få jobba i en klass med ett gäng etta-gluttare. I min förra klass (åk 3) var alla elever väldigt självgående vad gällde både läsning och skrivning, vilket gjorde mig väldigt nervös att denna gången jobba i en etta. Men jag klarade av att anpassa mig och hade tre riktigt mysiga och väldigt givande dagar i klassen.
 
Jag berättade bland annat en saga och sedan jobbade vi med familjemedlemmarna på bondgården:  
 
 
 
I övrigt skulle jag säga att livet rullar på. Är dötrött på vår nuvarande kurs och längtar faktiskt lite till nästa, då ska vi jobba med matematik. Ska bli skönt att göra annat än att skriva. Men först måste jag lyckas skriva ihop en rapport på 2-4 sidor. Det låter kanske inte alltför betungande och det tyckte jag inte förut heller. Men nu när vi gått upp på grundnivå 2 känns minsta lilla skrivuppgift svår.
 
Mitt liv med LCHF går också väldigt bra. Idag har det gått fyra veckor och jag stortrivs. Helt fri från socker är jag inte, i helgen blev det en liten skål med godis och förra helgen åt jag faktiskt en kebabpizza. Men jag är nöjd ändå. Om jag lyckas hålla mig till att äta socker någon gång i veckan och kolhydrater då och då kommer jag få en livsstil som jag är väldigt nöjd med. Allra mest nöjd är jag med att min mage inte längre är lika svullen efter måltid och att jag inte får sådana otroliga dippar i humöret när jag blir hungrig som jag alltid fick förut.
 

 
Nu måste jag sätta fart med livet.  

Inga kommentarer: