söndag 12 oktober 2014

Lärare in action

Tisdag till torsdag befann jag mig i Falun. Resan dit gick åt helvete. Körde på en redan överkörd grävling som låg mitt i vägen utan möjlighet att väja. Grävlingen var så stor och min lilla bil så låg att grävling-helvetet drog med sig hela skyddsplasten under. Panik uppstod eftersom bilen är ganska ny, jag ringde mamma och grät en skvätt. Sen la jag mig ner på en smutsig parkering och meckade loss överbliven plast som hängde löst.
 
Jag som tänkt göra tisdagen till en riktig härlig dag. Åka till Falun, checka in på hotellet, träna och äta gott. Istället checkade jag in på hotellet med den värsta migrän-attacken jag någonsin upplevt. Jag kunde inte gå och inte stå. Men jag var fast besluten att inte sabba hela dagen ändå. Så jag släpade mig till Scandics gym. Med lite adrenalin i kroppen försvann värken. Sedan åt jag gott och somnade som en stock!
  
Träning på Scandic
 
Anledningen till migrän-attacken.
 
Men i övrigt var Falun jättebra. Vi fick skapa och gestalta mycket. Sånt är kul. När man väl är på plats vill man gärna jobba praktiskt. Jag och Karolina sprang backintervaller vid vackra Lugnet. Sedan åt vi en grym middag på Oleary's med Sofie och Pernilla. Resan hem gick smärtfritt, utan någon grävling-incident.
 
 
Roffe, Ire, Emma och Hans.
Lärare in action
 
Lite flummigt skapande.
 
Mitt skapande - skattkarta.
 
Några minuter efter att jag klivit in genom dörren i torsdags tappade Claris sin andra framtand. Hon ser nu ute som en riktig förskoleklassare. När jag var 6 år utan framtänder fick jag smeknamnet "Gluggen" av min morfar. 
 
Sådär ska det se ut.
 
Nu i helgen har jag och Benny haft vår första fotbollsfria helg på jag vet faktiskt inte hur länge. Både jag och Benny har lagt fotbollen på hyllan ett tag, för att kunna ägna mer tid åt varandra och familjen. Det känns så himla bra just nu och ingen är gladare än jag. Det känns som att vi fått vårt liv "tillbaka" om man får säga så. För nog har det varit kämpigt att få ihop livet och vardagen när det enda som kretsat kring det varit fotboll.
 
Men vi har inte legat på latsidan för det. Förutom flera goda LCHF-middagar har vi inlett ett renoveringsprojekt. Claris nuvarande rum ska bli vårt och hon ska få vårt sovrum. I helgen har vi hunnit med att städa ur Claris gamla rum, spacklat och slipat alla väggar och tak, lagt nytt golv, slipat panelen samt målat taket och panelen en gång. 
 
Burgare med fetaost, avocadopesto,
stekta champinjoner, sparris
och palsternackpommes.
 
 
Claris gamla rum. Hästtapeterna är nu ett minne blott..
Fortsättning följer..  

Inga kommentarer: