torsdag 25 september 2014

Något att bita i

Här kommer en snabb liten update om vad som hänt sen senast. Det blir en snabb just för att uppgifterna står mig upp över öronen just nu. Mycket på grund av att jag valde att jobba två hela dagar denna vecka istället för att ägna mig åt skolan. Eller, jag försökte faktiskt göra både och. Läste så mycket jag kunde under raster och försökte dessutom hitta lite matinspiration de stunder som kassan på jobbet var tom på kunder. 
 
 
Veckan har varit något att bita i. I måndags hade vi inbrott i bilen. Någon krossade en ruta och letade igenom vårt handskfack. Det enda som stals var Clara-Stinas stövlar vilket är skitsamma, men så otroligt tröttsamt med allt efterarbete som krävs för rutan och det faktum att vi inte kan använda bilen förrän det är ordnat. Det verkar gå någon våg av brott i köpingen, grannen blev av med alla sina däck på bilen samma natt som vårt inbrott och två andra bilar ska också ha fått sina rutor krossade i köpingen denna vecka. Kände mig inte trygg på kvällspromenaden igår, obehagligt och frustrerande! 
 
Att vi är serievinnare för i år har jag redan annonserat, men i helgen spelade vi vår sista match för säsongen. Det blev förlust med 2-1, en match som lika gärna hade kunnat sluta med vinst. Vi mötte tabell-tvåan och det var jämnt ända fram till slutet. Men hey, vi var ju redan klara vinnare. Efter matchen åkte vi till Tunavallen och såg på United, och efter det blev det mat på Akropolis. Nu längtar jag ihjäl mig till avslutningen som kommer bli så grymt kul!
 
 
 
Nu ska jag sätta tänderna i skolarbetet igen. Ingen rast, ingen ro!  

Inga kommentarer: