måndag 29 september 2014

Låt mig presentera helgen i punktform

Det är redan måndag igen. Min helg försvann i ett nafs. Det blev en blixtvisit i Skåne för att överraska syster Kikan som fyllt 25 år. Hennes Markus hade ordnat med fest som vi vetat om ett bra tag men som man tvingats hålla tyst om förstås. För mig och Benny som jobbade i helgen blev resan en aning stressig. Låt mig presentera helgen i punktform.

Lördag 27/9:

06.00: Kliver upp för att fixa kvällens hår och smink innan resan mot jobbet.

08.00: Benny och jag åker mot Katrineholm för att jobba

08.45: Börjar jobba. Ber våra snälla arbetskamrater om att få åka lite tidigare om det är så att det är lite folk i butiken.

12.30: Nu är det tänkt att vi ska smita lite tidigare. Det är fullt med folk i butiken så det blir inte av.

13.00: Vi stänger vanligtvis butiken. Men den är fortfarande full med folk som inte förstår att vi stänger kl. 13.

13.10: Fortfarande folk i butiken. Jag bönar och ber om att få smita ändå. Vi ligger 40 minuter efter i tidsschemat och kommer att anlända till Skåne i sista stund.

13.20: Lämnar äntligen Katrineholm. Stressade och förbannade. Äter lunch i bilen. Ingen tid att stanna.

13.20-17.35: Vi kör mot Skåne. tankar och byter förare i Jönköping, sedan iväg igen.

17.35: Framme vid hotellet i Kristianstad.

18.00: Lämnar Kristianstad för att åka mot Åhus där festen är.

18.15: Kaos. GPSen vill inte föra oss till Åhus. Irritation och bråk uppstår i bilen.

18.43: Med två minuter till godo anländer vi vid festlokalen i Åhus. Stämningen lättar.

19.15: Fredrika anländer med ögonbindel. Vi överraskar med sång i en uppdukad lokal. Gråtkalas uppstår.

19.15-03.00: Festen pågår med tävlingar, mat och dryck. Team Kikan-Lovers vinner tävlingarna (mitt lag). Folk droppar av festen. Sörmlandsfolket är starkast och dröjer sig kvar till 03.00 med dans och sång. Städning av lokal och kvällens enda tryckare blir det sista som sker i lokalen.

Söndag 28/9:
03.30: Tar nattbussen hem till Kristianstad.

04.00: Fyllekäk på ett kebabhak i Kristianstad.

04.36: Sista gången jag tittar på klockan innan jag somnar.

09.30: Dusch och hotellfrukost.

11.50: Checkar ut.

12.00-13.20: Besöker Kikan i hennes lägenhet. Hjälper till att röja undan presenter och överbliven mat/dryck.

13.20: Reser hemåt. Stannar för mat i Ljungby, bensin i Gränna och ett förarbyte mellan Norrköping och Katrineholm.

19.15: Anländer hemma. Trött, bakis, törstig, sliten m.m.

Helgen gick så fort att jag inte hann ta en endaste bild. Bara lite sjuka videos hanns med. Bjuder på en oldie.

Typ såhär såg jag ut.


Inga kommentarer: