måndag 1 september 2014

Hej vardagsångest

Urk. Om bara en halvtimme drar det igång igen. Skolan. Högskolan. Ångesten står upp i halsen på mig. Samtidigt som jag så gärna vill bli klar med min utbildning kan jag inte låta bli att känna hur skönt det har varit att jobba den senaste tiden. Jobbet är okomplicerat och kräver inte att man lämnar in saker i tid eller läser x antal sidor per vecka. Dessutom får man betalt. Kommande kurser skrämmer mig. Vi går nu upp på "grundnivå 2" med högre akademiska krav. Bara en sån sak får en ju att vilja säga tack och hej. Nej usch och fy. Nu måste jag borra ner huvudet och bara köra.
 
I helgen har vi inventerat på jobbet. Trots att det gick relativt smidigt har jag varit trött och nästan känt mig bakis efteråt. Drömde att jag räknade varor hela natten mellan lördag och söndag. Varvade söndagen med att sova och kolla på serier. Hann med lite träning också. Annars har jag mest bara varit ett tråkigt sällskap hela helgen.
 
Nu: kickstarta höstterminen!    

 
Serien Unforgettable är ny favorit.
 
Träning har hunnits med i veckan.
 
Fotboll likaså.  

Inga kommentarer: