måndag 8 september 2014

Jag dog inte

I fredags checkade jag ut från veckans första seminarium med känslan av: "Yes, I made it!!" Alla som pluggar förstår den ångestladdade känslan man har första skolveckan när det mesta fortfarande är väldigt oklart, uppgifterna verkar svåra och litteraturen oändlig. Så sitter man där, minuterna innan sitt första seminarium och bara väntar. De där få minuterna innan seminarieledaren loggar in hinner man tänka en hel del, om man verkligen förstått uppgifterna rätt eller om ledaren kommer spänna fast en på sträckbänken och köra korsförhör. Det är nästan så att man vill ta till flyktbeteendet och bara dra. Men känslan efteråt, när seminariet gott smärtfritt och gruppen har diskuterat nonstop i två timmar, den är ganska jävla great. Första skolveckan är historia och nu laddar jag inför en ny!
 

 
 
 
Helgen har för övrigt varit rent förträfflig. Fredagen bestod av ett glas rött, tacopaj och chill i soffan (älskar såna kvällar). I lördags hann jag med att jobba och efteråt drog jag, mamma, Claris och Michelle direkt till Stenkvista för att se på MIF när de vann på bortaplan. Sedan hem och fixa med middagen som mamma, Stefan och grabbsen också fick smaka av. Vår söndag spenderade vi ute i den varma trädgården. Rensade förrådet samt klippte gräs och häck. Avslutade söndagen med att vinna med 11-2 över Mariefred. Nu går vi mot serieseger. I can feel it.  

Inga kommentarer: