torsdag 18 september 2014

Jag stretar emot

Jag har lite svårt att finna min plats i vardagen just nu (känner att detta är ett återkommande ämne i bloggen?) Jag stretar emot. Vill inget annat än att ta min examen och få komma ut i arbetslivet. Plugga på distans passar mig utmärkt, det är egentligen inte det, men ibland önskar jag att jag fick komma hemifrån lite oftare. Att inte ha tiden eller möjligheten att åka och storhandla mitt på dan, tvätta, städa eller plocka ur diskmaskin. Samtidigt är det ju väldigt flexibelt och skönt. Men det kan bli lite ensamt och man ansvarar för mycket.
 
Igår ägnade jag större delen av dagen åt allt annat än att plugga. T.ex. att storhandla och pyssla lite på hemmaplan. Jag köpte hem lite höstljung som jag planterade vid ingången av vår trädgård. Det blev riktigt höstmysigt. Men att ägna gårdagen åt att pyssla innebär att man får ligga i lite extra idag. Igår släpptes hemtentan och jag irrar runt bland frågorna och undrar var jag ska börja. Stretar emot lite till. Behöver verkligen en ordentlig spark där bak för att kunna dra igång denna höst på allvar.
  
 
Höstljung i härlig mörklila och ljusrosa 

Inga kommentarer: