söndag 2 mars 2014

Grym helg i huvudstaden

Min helg har varit så jädra awesome. Trots lite förseningar av Stockholmsresan på grund av sjukdomar och jobb så kom vi till slut iväg. Checkade in Scandic Malmen och tog en liten drink i deras bar. Sedan skyndade vi (jag, Bempa, Johanna, Henke och Madde) iväg till restaurangen Charles Dickens dit även Lina och Stork anslöt lagom till middagen. Maten och framförallt sällskapet var grymt!
 
Sedan bar det iväg med tunnelbanan mot Tele2 arena och Avicii. Spelningen var hur cool som helst även för mig som kanske inte dyrkar hans musik. Men det var ett härligt beat, cool ljusshow och en otrolig mäktig show runtomkring med ballonger, konfetti och fyrverkerier. Efteråt vandrade vi hela vägen tillbaka till hotellet, tog en drink i baren och sedan somnade vi gott.
 
Lördagen spenderades med Lina och Stork på Drottninggatan i huvudstaden. Shopping, fika och lunch hann vi med. Maten var lika grym denna gång, vi åt KÖTT på ett steakhouse som jag vill minnas hette Drottninghofv. Sen var det dags för hemfärd. Trötta men jävligt nöjda for vi hemåt!
 
 












När vi kom hem från Sthlm vilade vi en stund i soffan sen åkte vi förbi hos mamma och Stefan där Maddo, Denta, Jonte, Carru och Anastasia också var på besök. Gosade och busade med lilltjejen tills hon slocknade och sedan pratade vi politik tills jag blev trött. Åkte hem, somnade som en gris och försov mig nästan i morse när jag skulle ut till Dalvallen och måla ytterpanel.

Loggade in på högskoleportal och såg att min slutuppgift som jag gått och väntat på blivit rättad. Var 100 % säker på att få komplettering men betyget sa "G" och statusen sa "klar". Vilken lycka att avsluta en så awesome helg på detta sätt. Nu ska här snart sparkas lite boll också så är jag redo för vardagen och nya skolutmaningar sen.

Inga kommentarer: