tisdag 11 mars 2014

Flyr skolan ut i vårsolen

Hemma på Generalshöjden är vi i full gång med att renovera badrummet. Därför har jag flytt fältet, tagit mitt pickpack och kommer att studera hemma hos mamma de närmsta veckorna för att få lite studiero. Lite osmidigt är det allt, att ha plugget på ett ställe och hemmet på ett annat. Särskilt denna vecka när jag känner att dygnet har alldeles för få timmar. Det är så himla mycket att göra i skolan, om inte annat så är det väldigt svååårt! Analys hit och analys dit. Läser och läser men fattar inte mycket. Får ägna mig åt skolan både under dag- och kvällstid för att hinna med.
 
Har ägnat hela dagen åt att läsa, skriva, läsa och skriva. Skippade lunchrasten i hopp om att få mer gjort men istället smög seklets värsta huvudvärk sig på runt halv två. Då åt jag mellis, sket i skolan och tog med Piccan ut på en promenad i vårsolen. Han pustade och frustade hela vägen och nu sover han så gott, gamla man. Jag har lyckats få någorlunda ordning på huvudvärk och skola. Behöver ligga några steg före eftersom jag tackat ja till jobb på Woody imorgon. Ska bli skönt att slippa läsa hela dagen och koncentrera sig på annat. Förhoppningsvis kan jag kanske få bukt på det nya systemet också.
 
 
Picasso

Inga kommentarer: