söndag 9 mars 2014

4-dagars foodprep

Kosten har varit lite tveksam den senaste veckan med en resa till Sthlm och en annan till Falun. Jag har gjort så gott jag kan och är det något jag lärt mig så är det att inte ödsla tid på att fundera över vad man borde gjort/inte gjort eller ätit. Bara att ta nya tag. 

Så idag har jag tillbringat morgonen vid spisen och ordnat foodprep för 4 dagar framöver. 800 g torskfilé och 500 g lax med fullkornsris och broccoli. Förstå frustrationen när jag upptäcker att riset endast räcker till 7 av 8 portioner.. 







Går runt här hemma med en djävulsk magknip från gårdagens överkonsumtion av laktos. Kebabsås och choklad är inget vidare för magen men så jävla värt det ändå. Som vanligt blev det massa godis över och glassen jag köpt blev inte ens påbörjad. Den får snällt ligga kvar i frysen tills nästa ätardag. 

Nu behöver jag ägna mig åt skolarbeten några timmar innan det är dags för fotbollsträning. 

Inga kommentarer: