fredag 21 mars 2014

Skillnaden från dag till dag


Den där härliga fredagsfeelingen börjar äntligen smyga sig på. Hemma väntar ett välfyllt kylskåp, lite renoveringskaos, ingredienser till chokladbollar och hederligt fredagsmys. Eftersom onsdagens gympass uteblev och även gårdagens fotbollsträning (pga vädret) var jag på gymmet både igår och idag. Under gårdagen körde jag ett lätt benpass och mosade på axlarna lite extra och idag blev det ett lätt ryggpass och ordentligt fokus på biceps. Eftersom vi har träningsturnering med fotbollen imorgon ville jag ta det lugnt med både ben och rygg för att orka vara på tårna imorgon.
 
   

 
 
Förra fredagen visade jag bilder på min mage för att demonstrera skillnaden mellan februari och mars. Idag tänkte jag visa hur mycket formen kan variera från dag till dag. Formen beror på så mycket mer än att bara träna och äta rätt. Den är beroende av humör, hormoner, vad man druckit, hur mycket man sovit, mående m.m.
 
Bilden till vänster är ifrån IGÅR och bilden till höger är ifrån IDAG och jag spänner magen på båda bilderna. Jag kan inte förklara varför de ser så olika ut. Om det är tiden på dygnet som är avgörande, maten, sömnen, drycken, ljuset, positionen eller något annat. Men faktum kvarstår att formen varierar! Alltså ingen idé att hänga läpp ifall man känner sig lite pluffsig och svullen ena dagen, för det kan vara rena motsatsen den andra.
 

Inga kommentarer: