måndag 24 mars 2014

Välkomnar fotbollssäsongen

Känner mig som en levande död just nu. Till och med de minsta musklerna ut på tåspetsarna ömmar. Varje steg gör ont och en stelare kropp får man leta efter. Fotbollssäsongen har dragit igång igen, förstås. Var uppe i ottan i lördags, åkte till Mariefred och spelade två lite kortare matcher mot Kvicksund och Vingåker. Första vinst med 3-1 och andra vinst med 7-0. Jag gjorde en "återdebut" som mittback för första gången sedan jag var 12 år och det gick ju faktiskt riktigt bra. Roligt var det också! Solen sken och stämningen i laget var påtagligt mycket bättre än sist vi spelade. Då är det härligt med fotboll.
 
Har hunnit med att mysa/skratta/prata med vänner och familj, moffat godis och mat, städat, plockat, tvättat samt tagit en tripp till Eskilstuna för att titta på Bempa och hans MIF när de spelade en liknande träningsturnering som vi gjorde. Solskenet hade jag med mig hela helgen. En riktig toppenhelg.
 
 
 
 

Inga kommentarer: