torsdag 20 mars 2014

Att lyssna på kroppen

Igår jobbade jag en heldag på ett av kommunens fritids för första gången sedan hösten 2011. Det var en enorm skillnad på stämning, attityd och arbetsro jämfört med det andra fritids jag varit på. Jag trivdes jättebra med att stå och stryka pärlplattor hela dagen, spela spel, se en teaterföreställning och leka frisör (det bästa med att jobba på fritids hehe). När jag kom hem var jag trött och utarbetad, men på ett bra och annorlunda sätt än tidigare.
 
 
 
 
Trots att jobbet gick så rackarns bra ville min kropp inte samarbeta med mig när jag kom hem. Den ville spendera kvällen i soffan, fast att jag har det hederliga benpasset planerat varje onsdag. Men man måste lyssna på kroppen. Jag har ju hållit på att dieta och träna som en galning i snart tre månader. Sex dagar i veckan med tråkig mat och hård träning. Jag ville inte träna. Så jag stannade hemma och vek lite tvätt framför TVn istället. Åt lite godis och en liten skål med chips. Var till och med tvungen att powernapa lite innan Greys för att orka se. Skönt och välbehövligt.
 
Det gjorde susen, idag kan jag känna suget för att träna igen. Måste bara ta tag i skolan först (bläääähh). Sitter och filar på ett nytt träning- och kostschema dessutom. Under april kommer jag att dra ner på gympassen och börja med lite mer löpträning. Ska jag springa 10 km hinderbana i maj är det nog läge att börja träna snart. Men som sagt, först lite skola. Har veckans andra seminarium (av tre totalt) under eftermiddagen så nu måste jag se till att förbereda mig ordentligt. Som jag sagt tidigare är kursen väldigt rolig, men svåååår. Fattar typ nada av de uppgifter vi har inför seminariet. Hepp hepp!
 

 

Inga kommentarer: