söndag 28 maj 2017

Fantastisk långhelg

Vad underbart det har varit att få vara långledig. Helgen har präglats av bröllopsfix, träning och solsken. Jag tror ingen har missat det underbara vädret som intagit Sverige under helgen? Så pass mycket sol att jag bränt mig. Som vanligt. Sommaren kommer alltid som en överraskning för mig. Fast helt ärligt var jag inte i solen länge alls. Men titta vad som hände: 

 
Mycket typiskt mig. 

I torsdags åkte vi ut till Dunkers församlingshem och Dalvallen för att checka utrymme och placering av bord och ljud. Jag hann få mental breakdown direkt när jag insåg att vi ALDRIG skulle få in alla gäster i salen. MEN! Vi hade räknat fel! Haha! Istället för fyra rader med 24 personer i varje rad hade vi räknat fyra rader med 16 personer i varje rad. Stor missräkning! Som tur var hjälpte våra kära vänner Lina, Johan, Christian och Linn oss att komma till rätta med både bordsplacering och ljud. Vi pratade även lite om hur själva vigseln på Dalvallen kommer att gå till, eftersom Lina och Johan ska vara med i ceremonin och Christian ska spela gitarr och sjunga. Alltså jag är såå pepp på vårt bröllop nu!! 

 

Efteråt åkte vi alla hem till Benny och mig för att grilla, spela kubb, spel, dricka och äta gott. En toppenkväll helt i min smak. Christian och Linn blev kvar över natten och i fredags promenerade vi genom Malmköping, åt glass, hängde i solskenet och övade kullerbyttor i gräset. Så. Himla. Soft. DAG! Love IT! 

Sedan har jag tränat. Claris har dansat på Gammeldags marknad. Vi besökte även marknaden (därav brännan). Vi har varit nere vid Hosjön och chillat. Ätit tacos i skuggan ute i trädgården. Och idag hade jag, Claris, Madicken och Fredrika bröllopspyssel här hemma. Vi ordnade vimplar, namnskyltar och lite andra dekorationer. Titta här vad jag bjöd på för gott: 

 

 
  

Ääääälskar långledigt! 

Tack och bock! 

Inga kommentarer: