måndag 8 maj 2017

#WABF2017

Eftersom jag är med i skolans trygghetsteam fick jag idag följa med upp till Sthlm för att besöka WABF - World Anti-Bullying Forum. Mässan har varit jättebra med alla olika föreläsare. De som öppnade upp välkomstceremonin var inga mindre än prins Philip och prinsessan Sofia. 

 

Mässan verkar vara väldigt påkostad också, för en god sak hoppas jag. Jag hade packat väskan full med proteinshake/bars, vatten och frukt men det hade jag inte behövt. Det bjöds på förmiddagsfika i form av kaffe, te, mackor, frukt och sötsaker. Sedan fick vi lunch i form av färskpotatis, torsk och en fräsch sallad och efter lunchen fick man göra sina egen mjukglass och äta popcorn (?) (haha!) Riktigt lyxigt. Om inte det vore nog så bjöds det även på eftermiddagsfika i form av kaffe, te, frukt och sötsaker så som banankaka och hallonpannacotta. Vi rullade därifrån! 

Sen har vi ju hamnat på världens mysigaste hotell också! "The Winery Hotel" beläget här i Solna. Värt ett besök med sin käresta kan jag lova. Kolla här: 

 
   
 
 Pool på taket!! 

Hotellet är tydligen Sveriges första vinprovarhotell. De har en stor vinkällare och vinbar men även en utsökt delikatess som serverar italienska pizzor och pasta. Jag åt en ravioli med fyra sorters ostar. Smaklökarna jublade. 

Jag ursäktade mig ganska tidigt från middagen för att riva av ett pass i hotellets superfina gym som vätter mot vattnet. I kvällssolen fick det bli roddintervaller och rörlighet. Är fortfarande grymt öm från passet med Amanda i helgen. Men det var så skönt att få röra på sig efter en hel dag med föreläsningar. 

 
 

Nu somnar jag snart vaggat! 

Tack och bock! 

Inga kommentarer: